17 נובמבר 2018,יום שבת

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon
 

מבזקי חדשות

במשגב והסביבה

היסטוריה באזור: נסיעת מבחן ראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב

Share

היסטוריה באזור: נסיעת מבחן ראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב

מערכת הפורטל
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.
עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך 3 חודשים, לכל יעד בארץ. בתום 3 חודשים של נסיעת חינם, תינתן לתושבי האזור הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות.
האזור על המפה. שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ביום שלישי 21.3 את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב. קו רכבת זה מחבר את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד.
השר כץ ציין, כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסייע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום", אמר כץ.
במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ- 23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
מדובר במסילת רכבת כפולה, שעליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים – אחיהוד וכרמיאל.
הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 ק"מ כל אחת, משני צדיו של הר גילון. במנהרות אלה בוצעה, לראשונה בישראל, הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ. עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע בו פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהם שיקום והרחבת הנחלים חילזון ונעמן שמעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.
קטגוריה: 

הוסף תגובה