18 נובמבר 2018,יום ראשון

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon
 

חדשות

במשגב והסביבה

התקדמות בעבודות הקמת תחנות הרכבת כרמיאל ואחיהוד

Share

התקדמות בעבודות הקמת תחנות הרכבת כרמיאל ואחיהוד

מערכת הפורטל
בתחנת אחיהוד הושלם שלב ג', בתחנת כרמיאל הושלם שלב ב' בהקמת שלד התחנה, כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל 
ממשרד התחבורה ומחברת נתיבי ישראל נמסר, כי הושלם שלב ג' בעבודות הקמת תחנת רכבת אחיהוד שנכנסה לשלב גמר ביצוע. במקביל הושלם שלב ב' בהקמת תחנת כרמיאל ומרכז התחבורה שיוקם לצידה, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה ושל חברת "נתיבי ישראל" להקמת רכבת עכו-כרמיאל.
תחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל מוקמות בהשקעה של כ- 230 מיליון שקלים. בתחנת אחיהוד הושלמו מבנה התחנה המרכזי, שני רציפי צד אשר אליהם מוביל מעבר משוקע, מבנה מערכות השליטה והבקרה, תחנה לשירות הנוסעים וחניון המכיל כ-180 מקומות חניה. בהמשך תושלם סלילת דרך גישה אל התחנה באורך 900 מ'. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החניה ובצדי כביש הגישה.
בתחנת כרמיאל הושלמו עבודות שלב ב' בהקמת מבנה התחנה ושני הרציפים. תחנת כרמיאל תכלול רציפי נוסעים ומגרש חניה ליותר מ- 700 כלי רכב. לצדה יוקם מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית, ובו טרמינל נוסעים בן 2 קומות. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.
בחברת "נתיבי ישראל" מציינים כי במקביל להתקדמות הקמת התחנות, נמשכות עבודות המסילה ומדי יום מונחים לאורך תוואי הרכבת כ- 300 מ' נוספים. עד כה הונחו 18.5 ק"מ של מסילת ברזל כפולה והושלמה הנחת המסילה באורך כולל של 5 ק"מ במנהרות גילון. במנהרות אלה הונחה לראשונה בישראל מסילת רכבת על גבי משטח בטון יצוק, בשיטת LVT השוויצרית. אדני הרכבת המודרניים, המיוצרים בישראל, עשויים בטון קשיח המותאם לנשיאת משקל עצום. פסי המסילה השוקלים כ- 60 קילו למטר עשויים פלדה ומיובאים מצ'כיה. במקביל להנחת המסילה, מתבצע פיזור והידוק חצץ על ידי קרונות ייעודיים, לביסוס המסילה.
מחברת "נתיבי ישראל" נמסר, כי הקמת רכבת עכו-כרמיאל מתבצעת בהשקעה כוללת של כ- 2.8 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה באורך של כ- 23 ק"מ. הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים – אחיהוד וכרמיאל.
מטרת פרויקט הקמת הרכבת לכרמיאל היא חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית, לנגישות הציבור בפריפריה למרכז המדינה ולעידוד השימוש בתחבורה ציבורית. בנוסף, תתרום הרכבת לעליית ערך הנדל"ן ביישובים הסמוכים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים.
  • tkhnt_krmyl-_tsylvm_khbrt_ntyby_yshrl
קטגוריה: 

הוסף תגובה

randomness