16 יולי 2018,יום שני

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon
 

איזה מנהל/ת אני? (חלק א')

Share
התמונה של אביבית שלומוביץ
ג', 26/04/2016 - 12:36 -- אביבית שלומוביץ

תפיסת תפקיד ניהולית מורכבת מהתנהגויות, שיטות עבודה, צורת חשיבה, אמונות, ערכים אישיים , ניסיון העבר וכיו"ב. מודעות לתפיסת הניהול שלי תתרום לחוזקות שלי בניהול ולהיבטים שיש לשפר אשר ישפיעו על הביצועים העסקיים.
כל מנהל מסוגל לבצע את משימותיו באמצעות אנשיו. השגת מטרות העסק תלויה בהקשר זה ביכולת המנהלים להניע את העובדים שלהם. שאלו את עצמכם:
1.       איך אוכל לנהל בצורה אפקטיבית? שתניע את העובדים להשגת מטרות העסק?
2.       האם אני מנהל  אפקטיבי? איזה מן מנהל אני?
3.       איך אהפוך למנהל אפקטיבי  עוד יותר?
כדי להניע את להניע את העובדים שלנו  נוכל להשתמש בסמכות הפורמלית שלנו כמנהלים ולהטיל סנקציות או לתגמל את העובדים שלנו. החסרונות לשיטה זו-- העובדים מסתגלים במהירות לתגמולים/לסנקציות ולכן השפעתו של מקור הנעה זה יהיה מספיק רק לטווח הקצר. בנוסף, סמכות פורמלית מייצרת  אצל העובדים  אפקט של חרדה, התגוננות  תוקפנות, והתרחקות. כמו כן, העובד לא מרגיש מחובר ומחויב לעסק ומטרותיו, מפחית לקיחת אחריות ופוגע בעסק בטוח הארוך.

הנעת עובדים ניתן לעשות ע"י שימוש במקצועיות שלנו, בידע שצברנו אשר יספקו תחושת בטחון לעובד והבנה כי בידי המנהל הכח והשליטה בעסק. החסרון לשיטה זו הוא שהעובדים עלולים להיות תלויים במנהל כיוון שכל בעיה תיפתר על ידו. תפיסה זו עלולה לייצר בעסק התנהגות של אי לקיחת אחריות, אי מעורבות ראש קטן, למשבר או הפסקת עשייה כאשר המנהל נעדר. וכד'.
אחת מהדרכים האפקטיביות להניע ולהשפיע על עובדים היא ליצור קשר אישי ורגשי של המנהל עם עובדיו ע"י אוסף התנהגויות ועמדות. סגנון ניהולי זה נקרא: מנהיגות מעצבת

כלי מעשי למנהל: כיצד אהיה מנהיג מעצב מצוין?
1)        התעניינו בעובדים שלכם!-  ברוב העסקים ה"שוטף" שואב את המנהלים והעובדים למשימות. הקצאת "זמן מנהל", הוא מסר ברור, שמשדר  לעובדים אתם חשובים לי, אני רוצה לדעת מה עובר עליכם. באופן ישיר תחושת האכפתיות תגביר את מוטיבצית העובד בביצוע משימותיו בעסק.
2.       כיצד אתה מגיב לאירועים קריטיים או לחוצים?  ברגעים אלו נבחנת התנהגותו של המנהל. אופן ההתמודדות נחרט בזיכרון והופך לסיפורים ולמיתוסים של העסק.
3.       תגמול והוקרה–פירגון, מכתבי הערכה, קידום, בונוס, הקצאת משימות אטרקטיביות, שליחה לקורס/לימודים , הקצאת משאבים ועוד.  חיזוק חיובי מגדיל את ההסתברות של הופעה חוזרת ונשנית של התנהגות, וחיזוק שלילי פועל בכיוון ההפוך.
4.       שפה: השפה בעסק יוצרת מחשבה מסוימת והתנהלות/התנהגות מסוימת.
כיצד תקראו למקבל השירות בעסק שלכם?  יזם? פציינט? מטופל? או אולי לקוח?
5.       טקסים בעסק: לקיום טקסים יש משמעות ותוכן למשתתפים בו. טקס מעורר רגשות עזים ומהווה כלי חשוב ביצירת צוות ותחושת מחויבות לעסק.  למשל: חגים, אירועי יומולדת, ישיבה להצגת ביצועי העסק, הצלחות העסק , הפקת לקחים וכד'.

הכותבת - אביבית שלומוביץ- יועצת ארגונית M.A בעלים ומנכ"ל חברת ת.נ פתרונות- פיתוח ארגוני ועסקי. החברה מתמחה בליווי עסקים וארגונים בעולמות איכות השירות והמכירות ואימון וליווי מנהלים. www.tenpitronot.com

הוסף תגובה

randomness