20 נובמבר 2018,יום שלישי

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon
 

ספורט

במשגב והסביבה

צוות קרוספיט המתכת על המיתוסים בנושא שריפת שומן

Share

צוות קרוספיט המתכת על המיתוסים בנושא שריפת שומן

פורטל כרמיאלי
הקדמה:
הידעתם כי כל 5 דקות נוצרת תיאוריה חדשה לשריפת שומן?
זוהי אינה הצהרת עובדה ממשית אבל זה בהחלט נראה כך, הלא כן?
נראה כי כל שנה הדרך הנכונה והיעילה להיפטר מעודפי השומן עוברת שינוי קיצוני. בזמנו אכילת נוזלים הייתה הדיאטה היחידה וריצות קלות תוך לבישת חליפות הזעה הייתה הדרך המקובלת לעשות את זה, השיטות המוכחות כיום להורדת כמות השומן בגוף הן שונות ברמה ניכרת והוכחו במידה רבה ע"י המדע. 
במדריך זה, אנחנו נפריד בין העובדות המוכחות לאיבוד השומן לבין המיתוסים על שריפת השומן ונדגיש את עשרת המיתוסים הגדולים שעדיין מוצאים את הדרך להשתחל לחיינו
תיהנו והתחילו את השנה החדשה והמשופרת! 
בברכת שנה טובה וחטובה,
קרוספיט המתכת
כרמיאל

מיתוס 1:
פעילות אירובית קבועה ויציבה היא הדרך הטובה ביותר לשריפת שומן
פעילות אירובית מתונה זה מה שרובנו חושבים כשאנו שומעים את המילה "קרדיו" – זה להישתרך בהקפות בריצה קלה, או לדהור במקום על מכשיר האליפטי למשך 30 דק' או יותר. זאת כנראה הסיבה הגדולה ביותר שגורמת לאנשים לא לרצות להתאמן, ובצדק! פעילות אירובית מתונה זה משעמם! 
אך יש לנו בשורות טובות בשבילכם. וזאת גם לא הדרך הטובה ביותר לשרוף שומן בגוף. 
"ב- 1992, היה מובן שאם הייתם רוצים להיות חטובים, הייתם צריכים לבצע פעילות אירובית – שעות ממנה", אומר גורו הפיטנס לאו שולר שהיה מעורב בכתיבת " The New Rules of Lifting Supercharged".
 ואז בשנות ה-2000 המוקדמות מספר מחקרים כמו של איזומי טאבאטא (שפרסם את שיטת האימון TABATA שאנחנו עושים במועדונים שלנו) הראו שאינטרוולים קצרים ועצימים יכולות להניב את אותן התוצאות בזמן קצר הרבה יותר.
קרוספיט וצורות שונות של אימוני HIIT (אימוני אינטרוולים עצימים) הן שתי הדרכים לאיבוד שומן הגוף בפחות זמן ובצורה הרבה יותר מהנה.

מיתוס 2:
אתם צריכים לאכול הרבה ארוחות קטנות במהלך היום
אנו לא בטוחים לגביכם, אבל אנחנו שמחים לדעת שלא בהכרח צריך להיפרס על 6-7 ארוחות קטנות במהלך היום על מנת להוריד באחוזי השומן.
למי בכלל יש זמן לכל זה? אולי רק למפתחי גוף המתחרים בחיטוב.
ברור שקשה להתווכח עם גזרות כמו שלהם ולומר שהשיטה הזו בדיונית. אך עוד יותר קשה להתווכח עם המחקר שמראה לנו כי אין ראיות לכך שחילוף החומרים שלנו מואט עם 3 ארוחות ביום.
לא רק שאין הוכחה לכך שהשיטה הזו עוזרת בירידה באחוזי השומן בגוף, יש אפילו האומרים שהיא יכולה לעכב את שריפת השומן בגוף. כאשר אתם אוכלים לעיתים תכופות הגוף שלכם אוטומטית מפריש אינסולין בתדירות גבוהה אשר מסייע באגירת סוכר ומעכב הפרשת אנזימים המפרקים שומן  בגוף.
בשורה תחתונה, אתם יכולים להמשיך לאכול כמו בני אדם ולהשאיר את הגריסה לפרות.

מיתוס 3:
עבודה על שרירי הבטן תגרום לירידה בכמות השומן הבטני  
ישן אבל טוב, מיתוס מס' 1 שלא ימות לעולם: "אם אעשה תרגילי בטן, אני סוף כל סוף אראה את הקוביות".
 אז במציאות כבר יש לכם את הריבועים בבטן, הם אלו שמונעים מהגוף להתהפך אחורה. הבעיה היא שיש שכבת שומן קטנה שמסתירה אותם.  
הסוד לחיטוב וחשיפת שרירי הבטן הוא לנקות את הדיאטה שלכם על ידי הורדת כמות הפחמימות (במיוחד אלכוהול). שתייה מרובה של מים מורידה את כמות המלחים שאתם צורכים. תגידו לא למאפים ותאמצו שגרת אימונים כמו האימונים היומיים  (WOD) שאנו מבצעים כאן.

מיתוס 4:
אכילה בשעות הלילה תגרום לכם לעלות במשקל
אכילה בשעות הלילה לא תעשה אתכם שמנים. עם זאת אכילת חטיפים בלילה תעשה אתכם שמנים, ולכן מיתוס זה קיים גם היום.
רב האנשים הבריאים מתחילים את הבוקר ברגל ימין. הם חווים את ארוחת הבוקר המושלמת, מביאים את ארוחת הצהריים הבריאה ביותר וחטיפי בריאות לעבודה. אך כאשר הם חוזרים הביתה לאחר יום עבודה ארוך והגיע הזמן להירגע – זהו הזמן שהנשנוש המלוכלך מתגנב.
 כמו שאומרים-  "ידיים ריקות הן כלי המשחק של השטן".
עוד לא הצלחנו לגלות איך לרפא את הרצון העז לאכול מכל הבא ליד, אך צעד מונע טוב הוא לנקות את המטבח מממתקים וגורמי אשמה אחרים.
כך תצליחו להגיע לארוחת הנשנוש הבריאה והנכונה כשאתם נרגעים על הספה- גופכם לא יאגור יותר שומן ממה שתוכלו בארוחת הלילה שלכם.

מיתוס 5:
הרמת משקולות יגרמו אך ורק לעלייה במסת שריר ומשקל
רוב האנשים כאשר הם חושבים על אימוני משקולות, הם מיד מדמיינים את החזרות האיטיות והיציבות של מפתחי הגוף.
אימון אתלטיקה כבדה יכול לעזור לכם לא רק לעלות במסת השריר אלא גם להוריד את אחוזי השומן בגוף.
כדי להעלות את פוטנציאל שריפת השומן של גופכם אתם תרצו לשלב אינטרוולים עצימים עם שילובים של תנועות שונות תוך שימוש במשקולות, כמו שאנו עושים כאן במהלך אימוני הקרוספיט.
הרמת משקולות בדרך כזו שמה פחות דגש על כמה משקל אתם יכולים להניף, אלא איך לשפר את היעילות התנועה של גופכם, תוך כדי חיטוב וחיזוק.
כמו כן גופכם ישרוף יותר קלוריות ככל שמסת השריר שלכם גדלה גם בזמן מנוחה.

מיתוס 6:
שתיית שייק פירות זה בריא
"אני לא יכול לשתות אלכוהול, אני לא יכול לשתות משקאות מוגזים, ועכשיו אתם אומרים לי שאסור לשתות גם מיץ תפוזים?!"
למרבה הצער, כן.
אנחנו שמים את מיץ התפוזים בקטגוריית משקאות האנרגייה.
"מיצי פירות אינם דומים במרכיביהם לפירות עצמם ולכן מתייחסים אליהם כאל כל משקאות רוויי הסוכר..."
 "... בנוסף המיץ נספג בגוף מהר מאוד ועד שהוא מגיע לקיבה הגוף לא מבדיל בין אם זה קוקה-קולה או מיץ תפוזים". (סוזן ג'אב, יועצת ממשלתית וראש קבוצת מחקר להשמנה ותזונה).
מסתבר שרוב המיצים המפורסמים של החברות המובילות כמעט ואינם מכילים פרי כלל.

מיתוס 7:
כל הקלוריות שוות
הגוף האנושי הינו מערכת מורכבת ולכן כדי לרדת במשקל צריך לשרוף יותר קלוריות מאשר שאנו צורכים. כמו כן לא כל הקלוריות שוות בעיני הגוף.
הנה לכם דוגמא : קלוריות ממזונות טבעיים משמינות פחות מקלוריות ממזונות מאובדים כיוון שהן דורשות הוצאה אנרגטית גבוהה יותר לעיכול.
 מה שאומר, שאם תכינו שתי מנות: 1) ירקות מאודים עם אורז מלא וחזה עוף. 2) סנדוויץ' עם לחם מקמח לבן וגבינה מעובדת, הגוף ידרוש יותר אנרגיה לעיכול המנה הראשונה.
קלוריות מתוך החלבון פחות משמינות מקלוריות מתוך פחמימה פשוטה ושומן.

מיתוס 8:
ארוחת שחיטות פעם בשבוע תעזור לכם בשמירה על הדיאטה
ארוחות שחיטות אמורות למנוע מאיתנו את תחושת ההזנחה ולהגדיל את הסיכוי להתמיד עם הדייטה לאורך זמן – לחלק מהאנשים זה אכן יכול לעזור, אך לרובנו זה לא רעיון טוב.
תחשבו על ארוחות השחיטות כעל התמכרות למוצר פחות סימפטי מבחינה חברתית – בואו נגיד אלכוהול.
האם אתם חושבים שבקבוצות תמיכה של אלכוהוליסטים אנונימיים בתקופת גמילה יאפשרו למטופלים לדפוק קוקטיילים של מרטיני בסופי שבוע על מנת להזכיר להם את חייהם הטובים לפני הגמילה? לא.
כך הם יטפחו את ההתמכרות שלהם וימשיכו בהרגלי השתייה הלא בריאים שלהם.
אם אתם מאפשרים לעצמכם ארוחות שחיטות פעם בשבוע תמצאו את עצמכם בסופו של דבר גוררים את הארוחה הזאת במהלך כל השבוע.
כאשר תגרמו לעצמכם להימנע לחלוטין ממזונות משמינים, הם יעלמו עם הזמן.

מיתוס 9:
יותר טוב להתאמן לבד
כאשר אתם מתאמנים לבד, זה הופך להיות עוד סוג של עבודה!
לעומת זאת אם תתאמנו בקבוצה של אנשים חיוביים שנמצאים איתכם באותו המקום וחולקים אתכם את אותה המטרה- להיות טובים יותר,  האימון הופך להיות ההפך המוחלט.
בקרוספיט זה כמעט בלתי אפשרי להישאר אדיש לקשר החברתי המתפתח בין המתאמנים האחרים והמאמנים.
בגלל שאנחנו נהנים כל כך, זה יעודד אתכם להתמיד כי המועדון הוא המקום שתרצו להיות בו כמה שיותר.

מיתוס 10:
כל מה שאתם צריכים זה אימונים ודיאטה כדי לרדת במשקל
האם רק שגרת אימונים אינטנסיביים ודיאטה נכונה יגרמו לירידה במשקל?
כמעט! 
אימונים אינטנסיביים, דיאטה נכונה ושינה מספקת הם המפתח לירידה באחוזי השומן.
ללא שינה מספקת, רמות הקורטיזול עולות מה שגורם לתחושת דחק, מעודד דיכאון, מחליש את המערכת החיסונית ומעודד אגירת שומן. אנו זקוקים לרמות בריאות של קורטיזול, אך כאשר הן מופרות זה עלול להרוס את כל מה שניסיתם לבנות.
 
תורגם על ידי צוות קרוספיט המתכת כרמיאל.
מהאתר:
http://www.barbellbusiness.com/

לאתר של קרוספיט המתכת>>

קטגוריה: 

הוסף תגובה

randomness