כותרת
> C;
1/1
חדשות משגב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנסיעת השקת הרכבת לכרמיאל

משגב | פורטל משגב חדשות משגבפורסם: 05.09.17 , 13:06ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


עדי אלדר, ראש העיר כרמיאל לאחר נסיעת השקת הרכבת לכרמיאל היום: ״נסעתי היום בהתרגשות גדולה ברכבת. זהו יום חג לכרמיאל ולכל תושבי הגליל, מדובר בבשורה גדולה עבורינו.
 
חיבור הפריפריה ברשת התחבורה הלאומית מקרב את הצפון למרכז ומהווה נקודת פריצה עבור כל תושבי הגליל בתעסוקה, במסחר והבאת צעירים לצפון.
 
אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ שדחף ועמד מול כולם והפך את החלום למציאות, לניסים פרץ מנכ״ל נתיבי ישראל ולשחר אילון מנכ״ל הרכבת.

היסטוריה בכרמיאל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ומנכ"ל נתיבי ישראל השיקו היום את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו ביום רביעי בבוקר, ערב ראש השנה (20 בספטמבר). 
 
רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבת לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבוע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.
 
עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.
 
במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים. 
 
במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון:
"רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים.
אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית.
אנו כבר מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות - אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה.
שיהיה בהצלחה!"
 
 
לפני זמן מה חנכו ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל. להלן קובץ נתונים על הקו:
 
קובץ עובדות – רכבת הגליל
 
עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪. 
 
אורך המסילה – 23 ק"מ.
 
שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
 
8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות. 
 
שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.
- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.
 
- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה. 
 
גיוס עובדים חדשים: 2 מנהלי תחנות, 2 מנהלי משמרות, 4 קופאיות, 8 דיילים. 
 
תדירות:
- שתי רכבות בשעה בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל. 
 
- רכבת אחת בשעה בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל. 
 
- כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
 
- כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב. 
 
שעות פעילות:
- רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
 
- רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
 
- רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
 
- רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).
 
זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
 
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
 
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.