ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
כשראו המבוגרים שישראל הנער אינו מתמיד בלימודו וממשיך להתבודד, נתייאשו ממנו ועזבוהו לנפשו, ואילו ישראל המשיך בלימודו העצמי בדרכו הייחודית, כאשר העצים, האדמה, עופות השמים וחיות היער הופכים למוריו ולידידיו הקרובים. כשגדל מעט, השכיר את עצמו ישראל להוליך ולשמור על הילדים בעודם הולכים לתלמוד תורה ומשם לבית התפילה, וכך היה מלווה אותם במשך היום ומלמדם ניגונים ומזמורים שפיזם לעצמו בשמחה, כדרכו.
יום אחד, בעת שהלך עם הילדים, התנפל עליהם לפתע זאב שחור וגדול. הזאב פצע כמה מהם והאחרים ברחו ונתמלאו פחד גדול, ויש מהם שנעשו חולים מרוב פחדם ולא רצו לצאת עוד מביתם. התלבט ישראל מה עליו לעשות, הפחד הגדול שטלטל את הילדים והוריהם, השפיע גם עליו, אך הוא הבין כי עת צרה היא וכי עליו לעשות מעשה. הוא נזכר בדברי אביו החכם עליו השלום, אביו שלא ירא משום דבר זולת מורא האל לבדו – "וכי יבטח באלוהים ויתחזק באמונתו בעת צרה ופורענות".
התבונן ישראל אל תוך הדבר והבין כי לא בזאב רגיל מדובר וכי מדובר בוודאי במכשף שרוצה לפגוע בילדים. נאמן לדברי אביו, הלך ישראל לבתיהם של חניכיו, דיבר על לבם ועל לב הוריהם וביקש שיפקידו בידיו את ילדיהם כשהוא מבטיח לשמור עליהם מכל משמר. אחרי מאמצי שכנוע רציניים, הם ניאותו לבטוח בישראל. לא עבר זמן רב וכשהוליך ישראל את הילדים בקרבת היער, התנפל עליהם הזאב השחור. ישראל לא התבלבל הפעם, הוא נעץ את עיניו היוקדות כלפידים בעיניה האפלות של החיה הארורה. הזאב קפא על מקומו ובמקל גדול שבידו הכה ישראל בחוזקה על מצחו וזה נפל מיד ומת. למחרת התגלתה גופתו של ערל אחד ששמו נודע ברבים כמכשף, וכך חזרו השלום והשקט לשרור בכפר.
לימים כשגדל הנער, הפך למנהיג של יהודים רבים ולמייסד של דרך החסידות שדגלה בעבודת האל מתוך פשטות, שמחה ואהבה בין אדם לחברו, והוא נודע בשמו רבי ישראל בעל שם טוב. ועוד דבר, מספרים שכאשר היה רבי ישראל פוגש בחסידים שהיו באים לשאול בעצתו, הוא היה מקבל את פניהם כשהוא לבוש בגלימה שחורה עשויה מעור זאב.
>העסקים שלנו
- >אגודות ארגונים ומוסדות
- >אומנות
- >אופטיקה
- >אירועים
- >ביגוד ואופנה
- >בעלי חיים
- >בתי קפה ומסעדות
- >חוגים
- >אטרקציות
- >בתי דפוס וגרפיקה
- >דיאטה ותזונה
- >הובלות
- >הריון ולידה
- >השכרה ומכירת רכב
- >חברות הסעות
- >חברת הובלות
- >חוות סוסים
- >חנויות טבע
- >חנויות יד שניה
- >חנויות ספרים
- >גינון וחקלאות
- >כח אדם, אבטחה וניקיון
- >גמלאים
- >גריל
- >גרירה וחילוץ
- >דולה ומלווה ללידה
- >הסרת קעקועים בלייזר
- >הסתדרות המורים
- >הפעלות לבתי ספר
- >הפעלות לימי הולדת
- >חנות קפה
- >טאבון
- >טבק ונרגילות
- >טוטו, פיצוציות, קיוסקים וחנויות נוחות
- >טיולים ותיירות
- >טיפוח ויופי
- >טכנאים ותיקונים
- >יד שנייה
- >יודאיקה
- >ייעוץ שיווקי
- >ילדים ותינוקות
- >יקבים ומבשלות
- >כח אדם, אבטחה ושירותי ניקיון
- >לבית ולמשרד
- >לימודי אנגלית
- >לימודי חשבון
- >מאמנים
- >מדיה ופרסום
- >מדריכי טיולים
- >מהנדסים
- >מובילים
- >מוזיקה וסאונד
- >מולטימדיה ושולחנות משחק
- >מוסכים / טיפול לרכב
- >מוצרי חשמל
- >מורה לשחייה
- >מורים לנגינה
- >מורים לנהיגה
- >מורים פרטיים
- >מחשבים ותקשורת
- >מיגון לרכב
- >מיסטיקה, נומרולוגיה ואסטרולוגיה
- >מכבסות
- >מכונות קפה
- >מכירת רכבים וליסינג פרטי
- >מכירת שעונים
- >מכללות
- >מספרות ועיצוב שיער
- >מרכזי מזון
- >מרכזי קניות
- >משלוחים
- >משתלות
- >מתחם גלובוס מקס
- >מתחם רמי לוי - היוצרים
- >מתחם שופרסל -מרכז רבין
- >מתנות
- >ניהול עסקים
- >נקיון בנייני מגורים
- >סטודיו לעיצוב
- >סטיילינג אישי
- >סלולר
- >ספורט
- >עורכי דין
- >עיצוב אופנה
- >עיתונות
- >פאבים ובארים
- >פיננסים
- >חוגים מיוחדים
- >פסיכולוגים ומטפלים
- >אספנות
- >פרחים ומשתלות
- >בישול
- >בית חכם
- >בתי בד
- >צילום
- >צילומי הריון
- >צילומי משפחה
- >צימרים ומלונות
- >קבוצות נטוורקינג
- >קולנוע
- >קורסים ולימודים
- >קטורת ואבני חן
- >קמין / קמינים
- >קמפינג
- >קעקועים ופירסינג
- >רהיטים
- >ריסוס והדברה
- >רפואה ומרפאות
- >רשת המתנ"סים בכרמיאל
- >שיפוצים ובעלי מלאכה
- >שירות לוועדי בתים
- >שליכטה, צבעים וציפויים לבית
- >שמלות ערב
- >תחנות דלק
- >תיווך ונדל"ן
- >תיקון שעונים
- >תכשיטים
- >תנורי ארובה
- >תנורים
- >תעשייה ומפעלים
- >ימי גיבוש
- >ימי כיף
- >סדנאות
- >EMS
- >אימונים אישיים
- >בדיקת PV סולארי
- >בחירות בנהריה 2018
- >בחירות מקומיות
- >דרושים
- >הוראה מתקנת
- >הכנה לכיתה א
- >חבילות ושי
- >חוגים לנוער
- >חנות משקאות
- >טיפול בקשב וריכוז
- >ייצור לוחות חשמל
- >כח אדם
- >כיבוי אש
- >לימודי משחק
- >לימודים פרטיים
- >מסאג
- >ניקיון בגובה
- >סט לבר מצווה
- >תיאטרון
- >תכשיטי קבלה
- >גידול צמחים ביתי
- >דודי חשמל, דודי שמש, קולטים
- >מתחם דהן
- >גנרטורים למכירה ולהשכרה
- >מלגזות
- >מטבחים
- >פרגולות אלומיניום
- >גדרות אלומיניום
- >דקים סנטטים
- >דקים
- >מטבחים
שי גיל על "הילד ישראל והזאב"
אולי יעניין אותך גם
נשנושבועי - פרשת נצבים
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - כי תבוא
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת כי תצא
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת נצבים
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - כי תבוא
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת כי תצא
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת משפטים
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת עקב
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת ואתחנן
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת דברים
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת מטות-מסעי
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת פנחס
ישראל גדל בלא אם ואב. הם נפטרו בעודו ילד צעיר לימים. הכפריים שאהבוהו וגידלוהו, רצו בטובתו, ועל כן שכרו מלמד שילמדהו. אומנם ישראל למד בזריזות, מאחר שהיה נבון מטבעו ומבין דבר מתוך דבר, אולם עד מהרה התחיל בורח מביה"ס ופעם אחר פעם מצאוהו כשהוא מתבודד ביער, בגדיו מוזנחים והוא נראה כמנותק וכשקוע בתוך עצמו. מיטיביו המבוגרים לא הבינו לנפשו, נפש שצמאה לקרבת הטבע, שם חש עצמו בטוב, בשעה שהוא נושם מלוא ריאותיו מאוויר היער הרענן כשהוא משוקע בלימוד עצמו ובהיכרות מעמיקה ושקטה עם עולמו של אלוהים.
> קרא/י עוד
פורטל משגב לינק
כל הזכויות שמורות לפורטל כרמיאלי בע"מ ©