אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}סטטוס שבועי:
עמים אדירי כח ירדו מן העולם, לאחר שנעקרו מעל אדמתם. הם איבדו את זהותם הלאומית, לאחר שהושכחה שפתם. התבוללותם בעמים אחרים היתה תמיד רק שאלה של זמן. רק עם אחד, למרות טלטלות העבר, והתפזרותו בהווה - יש לו עתיד, כל עוד ישאר נטוע בתורתו הייחודית.
ציטוט שבועי:
העם העתיק והיחיד ששרד את העתיקות, העם היהודי שבמהלך רוב ההיסטוריה שלו סבל מגלות ודיכוי, אבל לעולם לא ויתר על התקווה לגאולה. {אלי ויזל}
סיפור שבועי:
נקיון כפים.
כששב רבי איסר זלמן מלצר בערב שבת קודש, מבית המרחץ לביתו, נזכר כי היות ולא הספיקו בגדיו להכנס לתא אחד, השתמש גם בתא הסמוך. שמא, חשב, מאחר שהשתמשתי בשתי תאים, תפסתי מקום של אדם אחר...? אין לי עצה אלא לשלם לבעל המרחץ כרטיס נוסף.
ראה אחד מתלמידיו את צערו והציע שילך הוא לשלם לבלן. אולם ר' איסר זלמן דחה את עזרתו באומרו: הרי דין מפורש הוא כי הגוזל מחברו לא די לו שישיב את הגזילה, אלא שעליו גם לפייסו. אם כן, מחוייב אני בעצמי לעשות כן.
פרשה שבועית:
פרשת ויצא / 'מוסר עבודה'
"ויאמר להם יעקב: אחי מאין אתם? ויאמרו: מחרן אנחנו. ויאמר להם: הידעתם את לבן בן נחור? ויאמרו: ידענו. ויאמר להם: השלום לו? ויאמרו: שלום, והנה רחל בתו באה עם הצאן. ויאמר: הן עוד היום גדול, לא עת האסף המקנה, השקו הצאן ולכו רעו" {בראשית כ"ט, ד'-ז'}.
יעקב הופיע בחוצות חרן בעוד היום גדול. שם, במבואות העיר, פגש רועי צאן הרובצים בשלווה עם עדריהם מסביב לבאר, שאת פיה סתמה אבן גדולה. הוא ניגש אל הרועים ופתח איתם בשיחה.
הקורא דיאלוג קצר זה, מבחין כיצד מנסה יעקב, הזר שבא מרחוק, לקשור קשרים עם תושבי העיר, הראשונים שנקרו בדרכו. הוא פונה אליהם בביטוי של חיבה: 'אחי'. לעומת זאת, בולטת הסתייגותם בתשובות הקצרות והלקוניות שהם עונים לשאלותיו הטורדניות, המפריעות את מנוחת הצהריים שלהם.
על כן, תמוהה עד מאד הטפת המוסר המשתמעת משאלתו האחרונה. הוא קורא להם: "השקו הצאן ולכו רעו", משל היה ממונה על יחסי העבודה במדינת חרן. כלום לא הבחין שבכך הוא מגביר את ההסתייגות ממנו?
אלא שיעקב לא יכול היה לסבול בטלה זו באמצע היום. על הנזק שהתערבותו עלולה לגרום, לא חשב באותו רגע. תכונת היושר והנאמנות שהיתה טבועה עמוק באופיו, פרצה החוצה למראה הרועים המזלזלים במלאכתם, אם כשכירים הגוזלים את מעבידם, אם כעצמאיים 'התופסים שלווה' בשעה הלא הנכונה.
מובן שיעקב לא היה מטיף מקצועי המטיח בפני אחרים את פגמיהם, בעוד גם הוא עצמו נגוע בהם. צדיק היה, והצדיק דורש ותובע תחילה מעצמו. אכן, מהותו של יעקב היתה נאמנות מוחלטת לחובה שהוטלה עליו. מעולם לא עשה את מלאכתו רמיה. בעבודה מתוך יושר ראה חובה אלוקית עליונה כמיטב מסורת בית אברהם. הוא הוכיח זאת בפועל במשך עשרים שנות הנפתולים בבית דודו לבן, שעלילותיו ומזימותיו כלפי יעקב העניקו לו את התואר ה'מכובד': רמאי.
ובכל זאת עבדו יעקב באמונה. עשה את שהוטל עליו בלב שלם וכראוי.
הנה, כך נשמעו הדברים כאשר כבר לא יכול היה לשאת את ההתנכלויות וכל הטמון בלבו פרץ החוצה:
"ויאמר ללבן: מה פשעי מה חטאתי כי דלקת אחרי?... זה עשרים שנה אנכי עמך, רחליך ועזיך לא שכלו ואילי צאנך לא אכלתי. הייתי ביום אכלני חורב וקרח בלילה ותדד שנתי מעיני... ותחלף את משכורתי עשרת מונים" {שם ל"א, ל"ו-מ"א}.
די בפסוקים אלו כדי להציב בפנינו את דיוקנו של 'הפועל העברי הראשון' במקרא. חלק מהתנהגותו אף הפכה לנורמטיבית מבחינת ההלכה.
דיוקן זה, הוא המעניק את הרקע ואת ההסבר לביקורת על מוסר העבודה הירוד של הרועים ביום בואו לחרן.
{מעובד מספרו של הרב משה גרילק 'פרשה ופשרה'}
שבת שלום - יהונתן גרילק
>העסקים שלנו
- >אגודות ארגונים ומוסדות
- >אומנות
- >אופטיקה
- >אירועים
- >ביגוד ואופנה
- >בעלי חיים
- >בתי קפה ומסעדות
- >חוגים
- >אטרקציות
- >בתי דפוס וגרפיקה
- >דיאטה ותזונה
- >הובלות
- >הריון ולידה
- >השכרה ומכירת רכב
- >חברות הסעות
- >חברת הובלות
- >חוות סוסים
- >חנויות טבע
- >חנויות יד שניה
- >חנויות ספרים
- >גינון וחקלאות
- >כח אדם, אבטחה וניקיון
- >גמלאים
- >גריל
- >גרירה וחילוץ
- >דולה ומלווה ללידה
- >הסרת קעקועים בלייזר
- >הסתדרות המורים
- >הפעלות לבתי ספר
- >הפעלות לימי הולדת
- >חנות קפה
- >טאבון
- >טבק ונרגילות
- >טוטו, פיצוציות, קיוסקים וחנויות נוחות
- >טיולים ותיירות
- >טיפוח ויופי
- >טכנאים ותיקונים
- >יד שנייה
- >יודאיקה
- >ייעוץ שיווקי
- >ילדים ותינוקות
- >יקבים ומבשלות
- >כח אדם, אבטחה ושירותי ניקיון
- >לבית ולמשרד
- >לימודי אנגלית
- >לימודי חשבון
- >מאמנים
- >מדיה ופרסום
- >מדריכי טיולים
- >מהנדסים
- >מובילים
- >מוזיקה וסאונד
- >מולטימדיה ושולחנות משחק
- >מוסכים / טיפול לרכב
- >מוצרי חשמל
- >מורה לשחייה
- >מורים לנגינה
- >מורים לנהיגה
- >מורים פרטיים
- >מחשבים ותקשורת
- >מיגון לרכב
- >מיסטיקה, נומרולוגיה ואסטרולוגיה
- >מכבסות
- >מכונות קפה
- >מכירת רכבים וליסינג פרטי
- >מכירת שעונים
- >מכללות
- >מספרות ועיצוב שיער
- >מרכזי מזון
- >מרכזי קניות
- >משלוחים
- >משתלות
- >מתחם גלובוס מקס
- >מתחם רמי לוי - היוצרים
- >מתחם שופרסל -מרכז רבין
- >מתנות
- >ניהול עסקים
- >נקיון בנייני מגורים
- >סטודיו לעיצוב
- >סטיילינג אישי
- >סלולר
- >ספורט
- >עורכי דין
- >עיצוב אופנה
- >עיתונות
- >פאבים ובארים
- >פיננסים
- >חוגים מיוחדים
- >פסיכולוגים ומטפלים
- >אספנות
- >פרחים ומשתלות
- >בישול
- >בית חכם
- >בתי בד
- >צילום
- >צילומי הריון
- >צילומי משפחה
- >צימרים ומלונות
- >קבוצות נטוורקינג
- >קולנוע
- >קורסים ולימודים
- >קטורת ואבני חן
- >קמין / קמינים
- >קמפינג
- >קעקועים ופירסינג
- >רהיטים
- >ריסוס והדברה
- >רפואה ומרפאות
- >רשת המתנ"סים בכרמיאל
- >שיפוצים ובעלי מלאכה
- >שירות לוועדי בתים
- >שליכטה, צבעים וציפויים לבית
- >שמלות ערב
- >תחנות דלק
- >תיווך ונדל"ן
- >תיקון שעונים
- >תכשיטים
- >תנורי ארובה
- >תנורים
- >תעשייה ומפעלים
- >ימי גיבוש
- >ימי כיף
- >סדנאות
- >EMS
- >אימונים אישיים
- >בדיקת PV סולארי
- >בחירות בנהריה 2018
- >בחירות מקומיות
- >דרושים
- >הוראה מתקנת
- >הכנה לכיתה א
- >חבילות ושי
- >חוגים לנוער
- >חנות משקאות
- >טיפול בקשב וריכוז
- >ייצור לוחות חשמל
- >כח אדם
- >כיבוי אש
- >לימודי משחק
- >לימודים פרטיים
- >מסאג
- >ניקיון בגובה
- >סט לבר מצווה
- >תיאטרון
- >תכשיטי קבלה
- >גידול צמחים ביתי
- >דודי חשמל, דודי שמש, קולטים
- >מתחם דהן
- >גנרטורים למכירה ולהשכרה
- >מלגזות
- >מטבחים
- >פרגולות אלומיניום
- >גדרות אלומיניום
- >דקים סנטטים
- >דקים
- >מטבחים
ויצא - יהונתן גרילק על פרשת השבוע
אולי יעניין אותך גם
נשנושבועי - פרשת נצבים
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - כי תבוא
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת כי תצא
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת נצבים
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - כי תבוא
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת כי תצא
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת משפטים
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת עקב
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת ואתחנן
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת דברים
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת מטות-מסעי
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
נשנושבועי - פרשת פנחס
אימרה שבועית:
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. {הראי"ה קוק}
> קרא/י עוד
פורטל משגב לינק
כל הזכויות שמורות לפורטל כרמיאלי בע"מ ©