כותרת
> C;
1/1
התפתחות אישית

רקם דור על 10 כללים לניהול שיחה אפקטיבית

משגב | פורטל משגב התפתחות אישיתפורסם: 29.09.16 , 15:02שם הכותב/ת: רקם דור
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
 
ארגוןבמסגרת עבודתי באימון וייעוץ למנהלים, פגשתי פעמים רבות אנשים שנוטים להקדיש זמן רב ואנרגיות לשיחות עם עמיתים בעבודה, כאשר מטרתם העיקרית היא להוכיח את צדקתם. אז מה באמת קורה בשיחות כאלה? הם עסוקים כל כך בהעברת המסר ובצדקנות שלהם, מקשיבים בעיקר לעצמם ועסוקים בתכנון המשפט הבא, עד שהם מאבדים לגמרי את ההקשבה לאדם האחר. בסופו של דבר הם אינם מצליחים לקדם אינטרסים משותפים חשובים במסגרת תפקידם, אינטרסים שמחייבים שיתוף פעולה עם גורמים אחרים.
לאחרונה, צפיתי בהרצאה מרתקת של סלסט האדלי, מנחת רדיו ותיקה בארה"ב, אשר מספרת על 10 כללים שיאפשרו לכם לנהל שיחות טובות יותר. אנסה להביא את עיקרי הדברים מהרצאתה ואני מאמינה שאם תבחרו ליישם אפילו חלק קטן מהם, תוכלו לייצר שיחות אפקטיביות ומועילות הרבה יותר עם הסובבים אתכם:
  1. אל תתעסקו במשימות נוספות. בזמן שיחה, תהיו נוכחים. אין הכוונה רק שתניחו את הטלפון הסלולרי שלכם בצד, אלא גם שתשתדלו לא לחשוב על  דברים אחרים במהלך השיחה. אם לא מתאים לכם לנהל שיחה עכשיו – תאמרו זאת, אבל אם בחרתם בכל זאת לקיים את השיחה – אל תהיו חצי בפנים וחצי בחוץ..
  2. אל תהיו נוקשים. אם אתם רוצים להביע את דעתכם מבלי לתת הזדמנות לתגובה של הצד השני – אז כתבו בלוג... עליכם להתחיל כל שיחה בהנחה שיש לכם משהו ללמוד. הפסיכולוג סקוט פק אמר: "הקשבה אמיתית דורשת מאדם לשים את עצמו בצד". לפעמים זה אומר לשים בצד את דעתך האישית.
  3. השתמשו בשאלות פתוחות. כשאתם שואלים שאלה מורכבת, אתם מקבלים תשובות פשוטות. תנו לאחרים לתאר מה היה, איך הם הרגישו וכו'. זה יגרום להם לעצור ולחשוב על תשובתם.
  4. שחררו מחשבות שאינן קשורות. תוך כדי שיחה, יעלו במוחכם מחשבות שונות ועליכם פשוט לשחרר אותן. פעמים רבות אנחנו משוחחים עם אדם אחר ונזכרים בדבר מה תוך כדי השיחה, ואז אנחנו פשוט מפסיקים להקשיב.
  5. אם אתם לא יודעים משהו – תגידו שאתם לא יודעים
  6. אל תשוו את ניסיונכם עם ניסיונם. אם הם מדברים על צרות בעבודה, אל תספרו על הצרות שלכם. זה אף פעם לא אותו דבר, כל חוויה היא אישית ואין מדובר בכם. אתם לא צריכים לקחת את הרגע הזה עבורכם. שיחות זו לא הזדמנות לקידום עצמי...
  7. אל תחזרו על עצמכם. זה מתנשא ומשעמם. אנחנו עושים זאת הרבה פעמים כשאנחנו רוצים להדגיש משהו, אז אנחנו ממשיכים להגיד זאת שוב ושוב.
  8. הימנעו מפרטים מיותרים. לרוב האנשים לא באמת אכפת באיזו שנה מדובר, מה שמות האנשים, ונתונים נוספים שאתם עושים מאמץ רב כדי להיזכר בהם.
  9. הקשיבו! זהו הדבר החשוב ביותר. בודהה אמר פעם: "אם הפה שלכם פתוח – אתם לא לומדים". מדוע אנחנו לא מקשיבים? בגלל שאנחנו מעדיפים לדבר, כי אז אנחנו  מרגישים בשליטה ואנחנו לא צריכים להקשיב לדברים שאנחנו לא מעוניינים לשמוע.. בנוסף, כשאנחנו מדברים אנחנו במרכז תשומת הלב. הקשבה אמיתית דורשת מאמץ ואנרגיה. סטיבן קובי אמר: "רובנו לא מקשיבים מתוך כוונה להבין, אלא מתוך כוונה לענות".
  10. דברו בתמציתיות והתעניינו באחרים. התעניינו באנשים אחרים והיו מוכנים להתפעל מהם. בסופו של דבר שיחה טובה היא כמו חצאית מיני:  קצרה מספיק כדי לשמר עניין, אבל ארוכה דיה כדי לכסות את הנושא.
 
בהצלחה!
 
ליווי, הדרכה והכוונה מקצועית ואישית, שיפור ביצועים ומיומנויות ניהול,
הכנה לראיון עבודה ועוד.
שינויים גדולים מתחילים בטלפון אחד קטן...  054-7235717  רקם דור
 
אולי יעניין אותך גם
עם שתי מזוודות, שני ילדים ואומץ עברו להודו
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
סדנאות סופי שבוע
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
פעמים רבות אני מרגישה שהסטודיו שלי הוא כמו מיטת טיפולים אצל פסיכולוג
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
מגשימת החלומות
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
קרן אביאל שקלר
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
הלכתי לכנס של יובל אברמוביץ
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
ההרצאה ''כרטיס בכיוון אחד'' של המנטור האישי - עסקי נדב בורלא
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
להיות אני האותנטי - מירב רביבו כרמי
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי. 
מחשבות על העזה וטיפול
כמעט בכל ארגון מתנהלות מלחמות אגו בין מנהלים האחראים על תחומים שונים. מלחמות אלו מתבטאות, בין היתר, במאבקי כוח יומיומיים וניסיון להוכיח מי בכיר יותר, צודק יותר ומי יחליט כיצד יפעלו ומתי.