כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

סימה שי - "אנשים טובים באמצע הדרך"

משגב | פורטל משגב תרבות ופנאיפורסם: 22.06.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 

החניכים במכינת צור שלם מגיעים ממשפחות בעלות רקע סוציו־אקונומי נמוך, עם סיפורי חיים קשים, ורובם עם קשיי הסתגלות למוסדות החינוך.

התוכנית כוללת 3 שלבים:
השלב הראשון: הנערים עוברים תוכנית הכשרה לצבא במשך 8 חודשים. בסופה של תוכנית ההכשרה הם מתגייסים לצה"ל במסגרת הנח"ל, ליחידות קרביות, ל- 28 חודשים. צוות המכינה מלווה אותם גם לאורך השירות הצבאי.
השלב השני: בסיום השירות, החניכים חוזרים ללבון לקורס הכשרה מקצועית הנמשך 6 חודשים. במסגרת הקורס הם לומדים הפעלת מכונות ממוחשבות לעיבוד שבבי (CNC).
עד היום סיימו שני מחזורים בהצלחה את התוכנית – סה"כ כ-50 חניכים.
 
   תמונת מחזור מטקס הסיום של מחזור ב-עם סטף ורטהיימר

 
השלב השלישי: שלב ההכשרה המקצועית. שלב זה מלווה בתוכנית העשרה, בליווי ובחונכות אישית, על ידי מתנדבים מקהילת משגב, מכרמיאל ומכפר ורדים. התוכנית כוללת כ- 30 הרצאות העשרה בנושאים שונים ומגוונים, הרצאות שניתנות על ידי המתנדבים.
מסקר שערכו אנשי צוות התוכנית בקרב החניכים שסיימו באפריל האחרון, הם למדו עד כמה היו משמעותיות עבורם תוכניות ההעשרה והליווי: חלקם שינו את מסלול חייהם, רובם שינו את ההתייחסות לעצמם ולסביבתם. חלק מהבוגרים אף החליטו לצאת ללימודי מקצוע  אקדמי.
***
התוכנית ממומנת ע"י סטף ורטהיימר ומשרד הכלכלה.
צוות התכנית, החניכים והחיילים, מבקשים להודות לרפי פלוטניק – מרכז פעילות המתנדבים במכינה, למתנדבי התוכנית – על פועלם המבורך, וליחידה להתנדבות במשגב – על התמיכה ועל העזרה.
 
   פעילות משותפת חניכים ומלווים בעכו
 
קישור לאתר התוכנית:   http://zurshalem.co.il/
 
*תמצית קטע מתוך אתר האינטרנט בקישור: http://www.themarker.com/markerweek/1.2723940
אולי יעניין אותך גם
פסח במוזאון קסטל
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
תערוכת "מסע אופטימי"
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
התערוכה "זוויות וחיבורים"
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
פסח במוזאון קסטל
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
תערוכת "מסע אופטימי"
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
התערוכה "זוויות וחיבורים"
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
צבעי הסוואה חומר|יופי|רגש
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
"אור בחושך" - תערוכה מתפתחת של אופירה ורה אבישר
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
"מארגים" – האמנית עליזה בורשק בתערוכת יחיד
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
תערוכה זוגית "אלף צבע ורגש"
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
תערוכת יחיד לאמנית טלי פרחי
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.* 
חנוכה חנוכה חג יפה כל כך
בר שירקולקר, בן 18 מרמלה, חלם תמיד להיות לוחם בצה"ל, וחיפש מכינה שתכין אותו לשירות הצבאי. זה לא היה טריוויאלי עבור שירקולקר. הוא נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה, וראה חלק גדול מחבריו מקבלים פטור משירות בגלל תיקים במשטרה. הוא עצמו נשר מביה"ס ועבר לפרויקט היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) כדי להשלים 12 שנות לימוד, ורק שם הצליח למצוא את מקומו במערכת החינוך: "בביה"ס היה לי קשה, לא הסתדרתי שם, אבל בפרויקט היל"ה עזרו לי מאוד – נתנו לי תגבורים, נתנו לי לבחור את השעות הנוחות ללימודים. הם עשו הרבה כדי שאסיים 12 שנות לימוד", מספר שירקולקר.
כשחיפש באינטרנט מכינה קדם-צבאית שתכשיר אותו לשירות צבאי, והחליט להצטרף למכינת צור שלם בגן התעשייה בלבון, מכינה שבה מכינים את החניכים לשירות קרבי בנח"ל ונותנים להם גם הכשרה מקצועית כדי שיוכלו להשתלב בתעשיית החרטות ועיבוד השבבים. זו התעשייה שממנה מגיע הוגה הרעיון להקמת המכינה והמממן הכמעט בלעדי שלה
סטף ורטהיימר .
בימים הראשונים במכינה החניכים היו צריכים להתרגל לסביבה חדשה ולשגרה תובענית. "קיבלנו כאפה", מתאר שירקולקר.*