כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

אביבית שלומוביץ - מיצוב ושיווק עצמי

משגב | פורטל משגב נדל"ן וכלכלהפורסם: 30.03.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 
               

הייתם רוצים לגרום לעסק שלכם להמריא?
כיצד למצב את עצמכם בקרב הלקוחות ובעלי העניין כמובילים וייחודיים?
ניהול עסק, עמידה מול עובדים, לקוחות וספקים אינה משימה פשוטה. עבודה זו מצריכה בין היתר,
עבודת שיווק ומיצוב עצמי מתמדת. הנה כמה עקרונות שיסייעו לכם בתחום זה:
1. חיצוניות-  הקפדה על לבוש הולם ומכובד, ניקיון ואסטתיות אופן הדיבור והמותגים שאתם בוחרים ללבוש - כל אלו ממצבים אתכם ומעצבים את הצורה בה אתם נתפסים בעיני אחרים.

2. יחצנות במשרה מלאה- אנו המנכל"ים של עצמנו! לכן, התפקיד הכי חשוב הוא למנות את היחצ"ן שבנו למשרה מלאה. זה כל כך פשוט אך בו זמנית גם מאוד קשה. מחקרים הוכיחו ש  60 השניות הראשונות מול אדם אחר הן אלו שיקבעו את הרושם הראשוני כלפיו והאם לשתף עימו פעולה או לא. זכרו תמיד כי עליכם לשווק וליחצן עצמכם מולם.
3. מיקום ברשת החברתית- השתמשו לא רק בכישורים אלא גם בקשרים שסביבכם. הלקוחות שלכם , ספקים קולגות ועוד כל אלו יכולים לתרום לשיווק שלך והעסק שלך.
4. טון דיבור ושפת גוף- טון דיבור גבוה בטוח ולא מגמגם מעיד על ביטחון, ועל בקיאות במסר המועבר.
שפת הגוף חשובה מאוד והינה חלק בלתי נפרד מהמסרים שהינך מעביר לאחר. מלבד העובדה שאנו כבני אדם שומעים, אנו קוראים ורואים גם את שפת הגוף של העומד מולנו. לכן עמידה בידיים שלובות או בתוך הכיסים עלולה לשדר מסר משעמם, של חוסר עניין או חוסר ביטחון. על מנת למצב עצמך כמנהל מול הצוות הפגן ביטחון בדבריך השתמש בשפת גוף בטוחה שתלווה את דבריך.
5. מיומנות השפעה-
כוח היא איננה מילה גסה. הכוונה בכוח היא לא למי יש את המשרד הגדול ביותר בחברה, הכוונה למי יש כוח להשפיע. למי יש את הכוח להשפיע בצורה המשמעותית ביותר על הסביבה. מי זה שמשאיר את החותם גם אחרי שהוא הולך, מי משאיר הכי הרבה כרטיסי ביקור. רכישת כוח ושימוש בו בצורה חכמה, באחריות וגם כן בצורה חזקה, הינם הכרחיים להגדלת המיתוג העצמי.
6. פיתוח מומחיות- עליך להיות מומחה במשהו בעל ערך אמיתי ומשמעותי לארגון, עליך להיות בעל יכולת לדמיין דברים, בעל חזון רחוק אך בר השגה, כזה שיסחוף אחריו אנשים, ותוכל באמצעותו למקם עצמך טוב יותר מאחרים.
מתוך: Tom Peters(2006),  מומחה עולמי למיתוג ממליץ לעבוד על פי מודל:
טיפ החודש: מתגו את עצמכם עם האנשים סביבכם
מיצוב ושיווק עצמי בעסק אינו רק נחלת המנהל.
אם בעולם הניהול עוסקים עם ודרך אנשים, הרי שגם במיצוב ושיווק עצמי תפיסה זו צריכה לבוא לידי ביטוי. מיתוג אישי המבליט את הפרט ללא שילוב העסק מייצג ראיה מרוכזת בעצמי, שאינה מערכתית וחסרה כלים להבנת קשרי גומלין במערכת.
יחצנו ומתגו את העובדים שלכם כחלק מהצלחת העסק.
ציטוט החודש: רבים מהכישלונות בחיים היו לאנשים שלא הבינו כמה קרובים היו להצלחה כאשר ויתרו". )תומאס א. אדיסון(

הכותבת - אביבית שלומוביץ- יועצת ארגונית M.A בעלים ומנכ"ל חברת ת.נ פתרונות- פיתוח ארגוני ועסקי. החברה מתמחה בליווי עסקים וארגונים בעולמות איכות השירות והמכירות ואימון וליווי מנהלים. www.tenpitronot.com