כותרת
> C;
1/1
קולנוע, סרטים וביקורות

ג'וי

משגב | פורטל משגב קולנוע, סרטים וביקורותפורסם: 14.01.16 , 13:29ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בערב חג המולד מותר לחלום. לקוות להגשים את משאלות הלב, לשאוף להפוך את העולם למקום טוב יותר. ואפשר גם פשוט לרצות לעשות "בוחטות" של כסף.
במרכז הסרט הזה עומד מגב. לא סתם מגב, אלא אחד שלא צריך לסחוט. כל השאיפות, החרדות והחלומות של הגיבורים מופנות אליו, אל המגב שהמציאה גיבורת הסיפור, ג'וי. איכותי ללא ספק, אבל עדיין, מגב. לא תרופה נגד סרטן. לא המצאה שהופכת את העולם למקום טוב יותר. זה סתם מוצר שנועד להימכר בכמויות ולהכניס כסף. הבחירה האמיצה הזאת מפיחה רוח שטות בקומדיה המשועשעת הזאת, נותנת את הטון הקליל, ה"תכל'סי" של הסרט.
אבל ג'וי עוד לא יודעת שהיא גיבורה של סרט קריסמס טוב לב, מהיוצר של "אופטימיות היא שם המשחק".
ג'וי (ג'ניפר לורנס), בחורה כל אמריקאית בשנות ה-20 לחייה, צריכה כסף. היא הייתה הבטחה, כישרון ענק, אבל מסלול החיים שלה לא הסתדר כפי שציפתה. המשפחה שלה אינה מתפקדת, ועכשיו גם הבית התחיל להתפרק. היא מפרנסת את הגרוש הכושל שלה, זה שחי אצלה במרתף, ואת אמה ששוכבת ימים שלמים במיטתה, דבוקה למסך הטלוויזיה. היא עובדת ימים ולילות כדי להאכיל את בתה הקטנה ואת סבתה האהובה. ואם זה לא מספיק, זוגתו של אביה, הכושל לא פחות (רוברט דה נירו) גירשה אותו מביתה והוא מתחנן למפלט במרתף. אבל זה זמני, לפחות עד שימצא לעצמו חברה חדשה.
ואז, היא ממציאה את המגב. חמושה באמונה איתנה כי זהו הסוס שעליו תרכוב כל הדרך למיליונים, היא יוצאת, ללא כל ניסיון, להרפתקה עסקית מטורפת שמסכנת את כל עולמה.
המסע של ג'וי הוא קרנבל מבולגן שבו המצלמה מרחפת מסביב לדמויות מוקצנות לצלילי שירי רוק אהובים, כמו פתיתי שלג שצונחים על שערה הקצר של ג'וי שצועדת נחושה, נאבקת במאפיונרים, בגבירות קשישות ובאחות אחת מזיקה במיוחד.
הצרה היא ש"ג'וי" אינו מצליח בשום שלב להיות כאוס מהנה כמו "חלום אמריקאי". ולא סרט פיל-גוד מרגש כמו "אופטימיות היא שם המשחק". סיפור ההצלחה של ג'וי צפוי מדי, לא מספיק מרתק ולא אמין בשום שלב. והכי גרוע – למרות ההבטחה של הטריילר, הסרט אינו מצליח לסחוף אותנו לתוך מערבולת התקוות, המשברים וההצלחות של ג'וי ומשפחתה.
בבליל הזה, של דמויות חד ממדיות צווחניות, זוהרת ג'וי, בגילומה המהפנט של ג'ניפר לורנס. הכוכבת הצעירה מצליחה לסחוב את כל היצירה החצי אפויה הזאת על כתפיה, מעצבת את גיבורת הסרט כשילוב טבעי ובלתי מתאמץ של תכונות כמו פשטות, חריפות, קשיחות ואהבת אדם גדולה. רק בזכותה שווה להתכרבל במיטה (מומלץ עם מגב) ולצפות בסרט המקרטע, אך החינני הזה.