כותרת
> C;
1/1
חדשות משגב

הודעה לתושבי משגב מראש המועצה רון שני:

משגב | פורטל משגב חדשות משגבפורסם: 06.08.15 , 11:56ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 חברים יקרים,
אני שמח לבשר שאחרי שנתיים של מאבק משפטי זכינו בבג"ץ. הבג"ץ הורה למשרד הפנים לראות את משגב כאילו היא באשכול 6 ולפיכך התקציבים שנגרעו מהמועצה בשל הדירוג השגוי יוחזרו אלינו. 
המשפט הזה מסכם שנתיים של עבודת נמלים של הליכים משפטיים, איסוף נתונים וניתוח המצב, שהושקעו כדי לתקן את העיוות שנוצר בדירוג של משגב באשכול 7 במקום באשכול 6, דירוג שהיה עתיד להביא לקיצוץ מיליוני ₪ בשנה מתקציבי המדינה הישירים למשגב ותקציבים עקיפים משמעותיים נוספים שקשה לכמת מראש. 
יצאנו לדרך כשכל הסיכויים נגדנו. אין תקדימים לקבלת ערעור של רשות מוניציפאלית על הדירוג, והמדינה טענה שמשרד הפנים והלמ"ס פעלו נכון. 
בדיון האחרון בבית המשפט העליון שהתקיים ביום 2.8.15, החליטו השופטים בהסכמת המדינה, כי משרד הפנים יראה את משגב כנמצאת באשכול 6 החל משנת 2014, ועד לעדכון הבא שהלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הקובעת את הדירוג) יערוך. השופטים הקצו למשרד הפנים 60 יום (בהסכמה) לערוך את החישוב מה מגיע למשגב בהפרשים בשנת 2014.
לאחר הפסיקה חלקו לנו הפרקליטות והלמ"ס שבחים על ניהול המשפט, על היחס הענייני והפתוח במהלכו ועל הכנת החומר המוכיח שנפלה טעות בחישובים.
מבקש להודות לעורכי הדין קובי קורין ומאיה קורין-פז על ניהול מקצועי ונעים הליכות של המשפט.
פסק הדין משמעותי ביותר למשגב. נקבל את ההפרשים בתקציב האיזון ותקציב הפיתוח ממשרד הפנים לשנת 2014 שהסתיימה, נקבל הפרשים לשנת 2015, ונתכנן את שנת 2016 לפי כללי אשכול 6.
הפסיקה אומנם ניתנה בעתירה כנגד משרד הפנים והלמ"ס, אבל אנו נשתמש בפסק הדין בפניות למשרדי הממשלה השונים, ונדרוש שיכירו גם הם, בעקבות משרד הפנים, שיש לתקצב את משגב בהתאם לדירוג המתוקן.
בתקופה הקרובה אנו נחזור ונבחן את הקיצוצים שערכנו בשנתיים האחרונות לאור הירידה התקציבית שהייתה, ונגבש המלצות כיצד לפעול לאור הפסיקה.
עכשיו, כשאני נושם לרווחה, אני רוצה להודות לכל מי שהיה לצדי בתהליך הזה, בהיערכות לקיצוצים הכואבים, במאמץ להפוך עולמות כדי לצמצם את הפגיעה בשירות ובנחישות לא לקבל את העיוות הזה ולפעול מול המדינה לתיקון המצב.
הובלנו מאבק מקצועי וענייני, הצדק ניצח ואפילו נשארנו בתחושת ידידות והערכה הדדית גם עם "יריבינו" במשרד הפנים, הפרקליטות והלמ"ס.
מודה לכולכם,
                                                                                                                                                            רון שני