כותרת
> C;
1/1
התפתחות אישית

יגעת נכונה ומצאת - מי צריך פרופיל לינקדאין? (מאת רקם דור)

משגב | פורטל משגב התפתחות אישיתפורסם: 10.06.15 , 10:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
דיאלוג לצמיחה
הכותבת פסיכולוגית תעשייתית, עוסקת בייעוץ ואימון עסקי ואישי, סמנכ"ל משאבי-אנוש לשעבר.
תושבת יעד, rekemdor@gmail.com     טל': 054-7235717  לאחרונה פגשתי מנכ"ל אשר סיפר כי לפני שהחליט האם לזמן מנהל מכירות לראיון עבודה, הוא הקליד את שמו בגוגל ובחן את הפרטים שעלו לגביו באינטרנט, כולל ברשתות חברתיות. לדבריו: "אם אני לא מוצא שום מידע על המועמד באינטרנט, מבחינתי הוא לא רלוונטי. אני מניח שיש לו חשש משימוש במחשב או שאין לו את הידע הדרוש כיום כדי להשתמש באינטרנט בצורה חכמה, בשני המקרים הוא לא מתאים עבורי".
מסתבר שמנהלים רבים, ובעיקר אנשי גיוס, אינם מסתפקים כיום בקבלת קורות החיים שלכם, אלא דואגים לעשות עבודת מחקר קטנה עליכם. סקר שבוצע בישראל בשנת 2014 מצא כי 90% מאנשי גיוס מדווחים כי הם מחפשים מידע על המועמדים שלהם ברשתות השונות, בתדירויות שונות. חשוב לזכור כי התוצאות שעולות בחיפוש יוצרות סוג של רושם ראשוני עליכם. רושם זה יכול להיות מכריע בהחלטה האם לזמן אתכם לראיון עבודה או לא, האם להמשיך אִתכם שלב נוסף בתהליך המיון או האם להציע לכם את העבודה. ההחלטה האם פרופיל הלינקדאין שלכם ישרת אתכם או לא – תלויה רק בכם.
מהי לינקדאין? זוהי רשת חברתית אינטרנטית המיועדת ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. היא הוקמה בשנת 2002 וחברים בה למעלה מ-340 מיליון משתמשים בעולם. חברות ברשת זו תאפשר לכם ליצור קשרים מקצועיים אשר יוכלו לשרת אתכם בעבודה הנוכחית, בבניית שותפויות מקצועיות ועסקיות וגם בחיפושיכם אחר התפקיד הבא...
5  דברים שחשוב שעליכם לדעת על מנת לנהל את הפרופיל שלכם בצורה חכמה:
  1. צרו פרופיל מוצלח. פרופיל שישרת את המטרות שלכם צריך להיות מלא, לכלול את כל הפרטים הנדרשים, כולל התייחסות למילות מפתח רלוונטיות לתחומכם. זו גם הזדמנות לחשוב כיצד לבדל את עצמכם מאחרים ולמשוך את העין. יש אנשים שמעדיפים לחפש עבודה באופן פסיבי,  כלומר הם מועסקים ואינם מחפשים עבודה חדשה באופן פעיל אלא אם מישהו פונה אליהם באופן יזום. פרופיל מוצלח הוא כזה אשר עובד בשבילכם ומגדיל את הסיכוי שלכם לעלות בתוצאות החיפוש של מגייסים ושל חברות השמה.
  2. בניית קשרים. ככל שתיצרו קשרים רבים יותר, כך תכירו אנשים נוספים אשר עובדים בתפקידים מגוונים בארגונים שלא הכרתם, אשר הם עצמם מכירים עוד ועוד אנשים. בדרך זו תוכלו להיחשף לאפשרויות רבות יותר עבורכם, כמו למשל לגלות שיש לכם חבר בלינקדאין שהוא עצמו חבר של המנכ"ל בארגון שאליו בדיוק אתם רוצים לשלוח את קורות החיים שלכם. זה הזמן להפעיל את רשת הקשרים שלכם.
  3. אמינות. ודאו  שיש התאמה בין קורות החיים שלכם לבין פרופיל הלינקדאין שלכם. אי התאמה, כגון דיווח על ותק שונה במקומות עבודה, הגדרות תפקיד שונות ועוד, עלולים להעיד על חוסר אמינות ולפסול אתכם כמועמדים למשרה מסוימת עוד בשלב הראשוני.
  4. רמת האנגלית. שגיאות כתיב או התנסחות לקויה באנגלית עלולים ליצור רושם שלילי לגבי רמת האנגלית שלכם, כמו גם לגבי מידת ההשקעה שלכם בפרופיל בפרט ובדברים אחרים בכלל.
  5. תמונה. צילום שלכם בחוף הים, צילום משפחתי או תמונה של הכלב שלכם – כל אלה מתאימים אולי לפייסבוק, אבל ממש לא כתמונה בלינקאין. לינקדאין זוהי רשת מקצועית ולכן דאגו לתמונה מקצועית. הידעתם שפרופיל עם תמונה נצפה פי 11 יותר מאשר פרופיל ללא תמונה?
לינקדאין הוא עולם שלם אשר מתפתח ומשתנה כל הזמן, לכן אל תישארו מאחור – השתמשו בו למענכם.
 
ליווי, הדרכה והכוונה מקצועית ואישית, שיפור ביצועים ומיומנויות ניהול,
הכנה לראיון עבודה ועוד.
שינויים גדולים מתחילים בטלפון אחד קטן...  054-7235717  רקם דור

 

אולי יעניין אותך גם
"בין גלים לתלמים"
"הנשר הכחול"
"אף פעם אני לא יודע מתי ירים הדיכאון את ראשו ויצניח אותי למטה"
פעילות ליצירת ספר לילדי קורנית
"הכמיהה לכתוב ספר ריפוי באמצעות שירה נטמן בי זמן רב והיה בתרדמת"
"בעקבות הגעגועים האינסופיים לחברת בני האדם התחלתי לצייר דמויות רוקדות והתקהלות"
"מתברר שיש דרכים רבות ושונות לחזק את הזוגיות, ואולי אף למנוע פרידות וגירושים"
החורף היצירתי של ערן ואלירן
"הכרתי הרבה אנשים שחיו את החיים בקטן, מבלי להגשים אפילו חלום אחד"