כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

תערוכת מגמת אומנות

משגב | פורטל משגב תלמידים ונוערפורסם: 31.05.15 , 17:50ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 תערוכת מגמת אומנות באורט כרמים
תלמידי 5 יח"ל באמנות מאורט כרמים הציגו את יצירותיהם בתערוכת סיום השנה, בה השתתפו בני משפחה, חברי הנהלת ביה"ס, מורים, תלמידים וחברים. התערוכה נפתחה בטקס קצר ולאחר מכן נשמעו דברי ברכה ומילות סיכום של שלוש שנות לימוד, חשיבה ויצירה.
מורות המגמה, ברוניה זוהר (סגן), לודמילה לוין, אנה לכנו ואילנה מורגנשטרן קידמו את פני הנוכחים וליוו אותם בעת הצפייה ביצירות ובמהלך כל האירוע. הן נתנו הסברים, האירו את הרעיונות שמאחורי היצירות וענו על שאלות.
המורות דיברו בחום ובגאווה על הדרך הארוכה והמעניינת שהתלמידים עשו וציינו שהן מלאות סיפוק מהתוצאות - "יחד עברנו תהליכים, התלבטנו, התמודדנו עם קשיים, שמחנו להצלחות, נגענו בעולמות פנימיים".
מבחינתן תערוכת הסיום אינה פרידה מאומנות, אלא סיום שיעורי האומנות בביה"ס.
העבודות שהציגו התלמידים הן פרי השקעה, לימוד וכישרון. אל התוצאות הללו הגיעו לאחר שבשנתיים הראשונות למדו מגוון רחב של תחומי אמנות וטכניקות ובשנה השלישית החלו בבחירת הרעיון לפרויקט הסיום, בפיתוחו ובמימושו. שעות של מחשבה עמוקה, שיחות אישיות עם המורות, התלבטויות והתייעצויות עברו על התלמידים עד שגיבשו את הרעיון והחלו ליישמו. בעבודותיהם נתנו התלמידים ביטוי למציאות שבה הם חיים, לקשיים שחוו, לתחביבים ואפילו לנושאים ביטחוניים ואקטואליים.  כך ניתן למצוא בין היצירות הבעת רגשות דרך צבע, התבוננות בעולם, מבצע צוק איתן, רכיבה על סוסים, מוזיקה, בלט, אגדות ופנטזיה. כל זה מנקודת מבט אישית, מתוך ה"אני" הפנימי.
בדף העמדה הסבירו את הרעיון העומד מאחורי היצירה, את אופן הביצוע ואת התובנות האישיות שלהם.
המורה ברוניה מתייחסת אל הדרך שעברו התלמידים עד לשלב הסיום ואומרת: "אנחנו, המורות, עזרנו להם להוציא מעצמם משהו שהם לא ידעו שיש בהם. את השנה הם מתחילים עם דף ריק, ראש ריק מרעיונות ולב ריק במובן של סגירות רגשית. לאט, לאט הם פותחים את לבם ומעלים רעיונות, שתוצאותיהם ניכרים ביצירות המוצגות".
ההתרשמות וההתלהבות של האורחים מן העבודות שבתערוכה באה לידי ביטוי בתגובות ובמחמאות, שהרעיפו על כל העושים במלאכה. גם הבוחנת התרשמה מאוד וציינה את רמת הביצוע הגבוהה ואת הקו האישי הבולט בכל העבודות.
התערוכה נותרה במבואת אשכול הפיס עוד ימים רבים לטובת תלמידי ביה"ס ומוריו.
 
אולי יעניין אותך גם