כותרת
> C;
1/1
ספורט

ספורט בקהילה - "מרוץ אשחר השני" – ביום העצמאות

משגב | פורטל משגב ספורטפורסם: 21.05.15 , 11:27ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 בבוקר יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל התייצבו 216 רצים ורצות תושבי אשחר ואורחי היישוב בכיכר המרכזית ל״מרוץ אשחר השני״. את המרוץ ניהלה והפיקה ועדת ספורט אשחר, והוא מומן מתקציב הוועדה ומגיוס משאבים מבעלי עסקים ברחבי הגליל ומשגב. במרוץ הראשון שהתקיים ביום העצמאות ה-66 השתתפו 167 רצים.
תקנון המרוץ שודרג לטובת המשתתפים, ושלושת המקומות הראשונים נשים וגברים בכל מקצה, זכו בפרס ובמדליה. רצי מקצה היעלים – עד גיל 8 קיבלו תעודות השתתפות מחברי הוועדה. קדמו למרוץ אימוני הכנה שעוררו עניין רב אצל הילדים ובני הנוער, וציפייה להזנקת האמת- בבוקר החג!
למרות החשש ממזג האוויר, התייצבו לפנות בוקר חברי ועדת הספורט היישובית כדי להכין את המסלול, את אזור ההזנקה ואת עמדות קבלת ערכות הריצה. הערכות כללו מספרים וחולצות שהוכנו מראש עבור 5 מקצים.
בשעה 8:30, הוזנק מקצה ״האריות " לגילאי 16+, 5.2 ק"מ. חברי הוועדה והמשתתפים הופתעו לראות את ערן גל, מנצח המקצה אשתקד, מתכוון לרוץ בסנדלי אצבע!!ערן הוביל את הרצים בהפרש ניכר כשהוא נראה יותר זמן באוויר מאשר על הקרקע, אחריו שעטו תמיר יגאל – "גאוות האופניים של אשחר", ושלומי יעקב. ערן גל נתן למשתתפי המרוץ את שיעור "להסתכל בקנקן״ המפורסם, לאחר שסיים במקום הראשון. תמיר יגאל סיים במקום השני, ושלומי יעקב במקום השלישי.
הלביאות של אשחר הצליחו להדביק את הגברים ואף לעקוף רבים וטובים! במקום הראשון סיימה יעל הרוש. במקום השני אורית יעקבס ובמקום השלישי הפתעת המרוץ המשמחת – עידית סגל!
במקצה ״הנמרים ״ לגילאי 15-12, 2.6 ק"מ סיים דניאל אלבר במקום הראשון, כשהוא עוקף בישורת האחרונה את שניר בכר, שסיים אשתקד במקום הראשון ובמרוץ זה סיים שני. במקום השלישי הגיע דולב חורש ממשפחת הקפוארה. הבנות של מקצה זה הפגינו רמת ביצוע יוצאת דופן. דניאלה רוזן סיימה במקום הראשון. במקום השני שובל בכר, ובמקום השלישי חרות גזית.
במקצה ה״שועלים״ לגילאי 11-8 , 1.3 ק"מ סיים איתן יעקבס סיים במקום הראשון (כמו גם בכל אימוני ההכנה), עירא הלפרין פינה את מקומו מראש הפודיום משנה שעברה למקום השני – בחיוך ספורטיבי. יואב שטגר ממשפחת השחיינים סיים במקום השלישי המכובד. הבנות של מקצה זה הוכיחו שאימון והכנה נכונה מספקים תוצאות: ליה אלבר סיימה במקום הראשון, אחריה באלגנטיות ונחישות הגיעה איה הלפרין ובמקום השלישי זכתה אביטל אלון.
מקצה ״היעלים״ לגילאי 11-8, 700 מטר, סיפק את הדרמה של המרוץ. שני הרצים שהיו צמודים לאורך כל הדרך סיימו על קו הסיום בהפרש של 2 מאיות השנייה. אביתר מלצר ניצח וסיים במקום הראשון ואחריו אלון ויסקין שסיים ראשון באימוני ההכנה. אחריהם הגיע הכדורגלן וקפטן קבוצת הכדורגל של אשחר צעירים – אוריה אריאל.
הבנות של מקצה זה היו קרובות מאוד אחת לשנייה. נעמה פרלשטיין קמה בבוקר עם תחושת בטן של ניצחון בכל מחיר והגיעה במקום הראשון. אחריה הגיעה מירב הנסן שסיימה במקום השני. השלישית והחביבה – נילי אלון.
במקצה האחרון ״ תיבת נח״ - עממי 18+, 2.6 ק"מ. הצליח ריבי רענן מזרחי מ"גונשי אשחר" (אל תשאלו...) לכבוש בסערה את קו הזינוק ולסיים במקום הראשון. אחריו הגיע יובל למאש אף הוא מ"גונשי אשחר" ובמקום השלישי אשל עינב, יליד עצמון שבחר לגדל את משפחתו באשחר. הנשים של משפחת סלע השתלטו על מקצה זה כשרחלי סלע, מסיימת במקום הראשון, חן אפל במקום השני, ונועה סלע במקום השלישי.
בטקס הסיום חילק את המדליות דיויד בר דב, מוותיקי היישוב, שהשתתף אף הוא במרוץ.
לסיכום, ניתן היה לזהות תופעה של מגמה משפחתית על הפודיום: משפחות אלבר, יעקבס, הלפרין, סלע ובכר, ומגמה נוספת של מעבר רצים מהמקצה העממי של "תיבת נח" למקצה האריות – מה שמראה על שיפור ביכולותיהם הספורטיביות והמנטליות!
בסיום הטקס נערכה הגרלה בעזרת מספרי החזה של הרצים. בהגרלה זכתה אורית יעקבס בפרס יוקרתי.
ועדת ספורט אשחר רואה בפעילויות ספורט יישוביות מנוף לשיתוף פעולה ולחיבור רגשי בין חברי הקהילה.
מועדון כפרי משגב מכריז רשמית על הקיץ
המועדון הכפרי משגב פותח בימים אלה את עונת הקיץ: ממלאים את הבריכה הקיצית,
מותחים רשת למשחקי כדורשת במדשאה הסמוכה ומאפשרים מנויי קיץ משפחתיים – לתקופות של החל מחודש ועד 5 חודשים. המינויים כוללים גם את הסבים ואת הסבתות.
הבריכה הקיצית תיפתח במאי עד השעה 17:00, ובהמשך יורחבו שעות הפעילות. 
 
תמונה: הבריכה הקיצית במועדון הכפרי