13 שנים עבדו על תכנית הרכבת מעכו לכרמיאל.
עבודת הרכבת יצאה לפועל לפני כמעט שלוש שנים. אז החלו הסינים לחפור מנהרות לרכבת שתעבור מעכו לכרמיאל, לא לפני שהתפללו והתנצלו בפני ההר, כדי שלא יאונה להם כל רע, מאז הם עובדים בקצב יפה בפרוייקט של החברה הלאומית לדרכים, "נתיבי ישראל".
תושבים מודאגים שרואים את קצב עבודת הסינים על מסילת הרכבת בכניסה לעיר, תוהים היכן המחלף המדובר שהובטח? המחלף שימנע צומת מסוכנת וימנע פקקים ושיבושי תנועה.
מסתבר שקו הרכבת יהיה מוכן הרבה לפני המחלף ולכן רק באופן זמני יהיה מחסום.
מה שכן מצריך סגירת שער המחסום כמה פעמים ביום, לחץ של תנועה ביציאה מהעיר, ומצריך מאיתנו התושבים סבלנות.
תגובת דוברת העירייה, לביאה פישר שלו:
"העבודות על קו הרכבת מתקדמות בקצב טוב וצפוי שהרכבת תגיע לכרמיאל לפני שהמחלף המתוכנן יסתיים. עד שהעבודות על המחלף יסתיימו ועל מנת לא לעכב את הגעת הרכבת לכרמיאל, לפרק זמן מסויים יהיה מחסום שיסדיר את התנועה בכניסה המערבית." עוד נאמר ש"הצוותים המקצועיים עובדים בשיתוף פעולה באופן שוטף על מנת להבטיח את בטיחות הנהגים והולכי הרגל".
מתוך האתר של נתיבי ישראל:
תחנת הרכבת כוללת מבנה עיקרי לשירות הנוסעים ומבנה שליטה ובקרה. יבנו שני רציפי צד ומעבר משוקע יוביל אליהם. מגרש החניה של תחנת הרכבת יכיל 180 מקומות חניה. יסלל כביש גישה אל התחנה באורך 900 מ'. במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצידי כביש הגישה יבוצעו עבודות פיתוח וגינון.
תגובת משרד התחבורה:
במפגש הכבישים 85, 784 והרכבת, מתוכננת הקמת מפרדה מפלסית המקודמת כיום על ידי חברת נתיבי ישראל.
עד להקמה יוצב מחסום זמני בכביש 784.