16 נובמבר 2018,יום שישי

___
___
___

Twitter icon
Facebook icon
Google+ icon
YouTube icon
 

הבלוג של אביבית שלומוביץ

התמונה של אביבית שלומוביץ

איך לנהל קונפליקט ויכוח או סכסוך בצורה חכמה? (חלק ב')

ו', 27/05/2016 - 12:38 -- אביבית שלומוביץ

כולנו מתווכחים ומנהלים קונפליקטים בחיינו. בכל סיטואציה בה יש אינטראקציות עם אחרים קיימת האפשרות לקונפליקטים.  ויכוחים עם עובדים, קולגות, ספקים, ואפילו עם לקוחות
במגזין זה מספר כלים וטיפים שיסייעו לכם בנושא.
כלי למנהל: האסטרטגיה הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים: שיתוף פעולה
שלב 1: היה מודע לתכונות ומאפיינים של  אחרים שמעוררים אצלך תגובות "שליליות"
שלב 2: שקיפות- הכרז על כוונותיך, היה בהיר והפחת מתחים אצל האחר

התמונה של אביבית שלומוביץ

איך לנהל קונפליקט ויכוח או סכסוך בצורה חכמה? (חלק א')

ד', 18/05/2016 - 12:37 -- אביבית שלומוביץ

כולנו מתווכחים ומנהלים קונפליקטים בחיינו. בכל סיטואציה בה יש אינטראקציות עם אחרים קיימת האפשרות לקונפליקטים.  ויכוחים עם עובדים, קולגות, ספקים, ואפילו עם לקוחות... הנה כמה עובדות מעניינות על קונפליקטים:
-קונפליקט הוא בלתי נמנע והוא חלק מהיותנו אנושיים. כאשר אנשים מבקשים לקדם את האינטרסים שלהם, בהכרח תתרחש התנגשות בין האינטרסים.
-קונפליקט יכול להיות הרסני או מאפשר צמיחה וחדשנות
- קונפליקט איננו בעיה, קונפליקט שמנוהל גרוע הוא בעיה.

התמונה של אביבית שלומוביץ

איך לנהל את הזמן שלי בעסק? (חלק ב')

ו', 13/05/2016 - 12:37 -- אביבית שלומוביץ

טיפ החודש: תעדוף משימות לניהול הזמן שלי: מטריצת דחוף-חשוב
תעדוף המשימות שלנו מושפע משני מרכיבים: חשוב ודחוף
"חשוב" -    פעולות שהן חיוניות וקריטיות כדי להגשים מטרות ולהשיג תוצאות
"דחוף" -    פעולות שחייבות להתבצע, ללא קשר לחשיבותן
ניתן לשבץ את מרכיבים אלו במטריצה הבאה:
לא חשוב חשוב
ג
א דחוף
ד
ב לא דחוף
א. חשוב ודחוף
משימות חיוניות וקריטיות שחייבות להתבצע מייד, ואינן ניתנות לדחייה.
משימות שיוצבו בראש סדר העדיפויות שלנו, וחייבות בטיפול אישי.
למשל: משברים, דדליינים, ישיבות ופגישות

התמונה של אביבית שלומוביץ

איך לנהל את הזמן שלי בעסק? (חלק א')

ו', 06/05/2016 - 12:37 -- אביבית שלומוביץ

? כמה פעמים חזרתם מיום עבודה סחוטים ומותשים?
? קרה לכם שרציתם להגיע לכל המשימות שלכם אך לא הצלחתם?
? על מה אתם מבזבזים את זמנכם?
"אני מרגיש שאני רודף אחרי הזנב של עצמי. לא מספיק לעשות כלום והשבוע טס!".
כך ציין אחד מלקוחותיי במסגרת יעוץ לעסק שלו. מתברר שלא רק הוא, אלא רובינו רוצים להספיק ולנהל את הזמן שלנו אך לא מצליחים. אז איך עושים את זה?
עובדה 1: לא ניתן לנהל את הזמן.
הזמן שלנו הוא נתון במסגרת של 24 שעות ביממה. לא ניתן לנהל אותו כיון שהוא נתון. אבל ניתן לנהל את המשימות שלנו במסגרת הזמן.

התמונה של אביבית שלומוביץ

איזה מנהל/ת אני? (חלק א')

ג', 26/04/2016 - 12:36 -- אביבית שלומוביץ

תפיסת תפקיד ניהולית מורכבת מהתנהגויות, שיטות עבודה, צורת חשיבה, אמונות, ערכים אישיים , ניסיון העבר וכיו"ב. מודעות לתפיסת הניהול שלי תתרום לחוזקות שלי בניהול ולהיבטים שיש לשפר אשר ישפיעו על הביצועים העסקיים.
כל מנהל מסוגל לבצע את משימותיו באמצעות אנשיו. השגת מטרות העסק תלויה בהקשר זה ביכולת המנהלים להניע את העובדים שלהם. שאלו את עצמכם:
1.       איך אוכל לנהל בצורה אפקטיבית? שתניע את העובדים להשגת מטרות העסק?
2.       האם אני מנהל  אפקטיבי? איזה מן מנהל אני?
3.       איך אהפוך למנהל אפקטיבי  עוד יותר?

התמונה של אביבית שלומוביץ

מהו אימון (קואצ'ינג) ולמה מנהלים "משוגעים" עליו?

ג', 12/04/2016 - 12:36 -- אביבית שלומוביץ

מנהלים, עצמאים, ובעלי עסקים מתמודדים עם אתגרים רבים.
אימון אישי-ניהולי מסייע להם להתמודד עם אתגרים אלו ע"י בניית אסטרטגיה ותכנית פעולה מיטבית, למימוש היעדים שירצו להשיג בטווח הקצר והארוך. בחו"ל ליווי מנהלים הינו מקובל כמעט בכל עסק, וגם בארץ יותר ויותר מנהלים נעזרים בפונקציה זו.
לפי האיגוד האמריקאי לקואצ'ינג (ICF) -אימון מקצועי  (קואצי'נג) הוא תהליך מתמשך של יחסים מקצועיים, המניע אנשים להגיע לתוצאות יוצאות מגדר הרגיל בחייהם, במסלולי הקריירה שלהם, בעסקיהם ובארגונים בהם הם פועלים.

התמונה של אביבית שלומוביץ

מהו ניהול פרואקטיבי והאם אני מנהל כזה?

ג', 05/04/2016 - 12:35 -- אביבית שלומוביץ

בעידן של שינויים וחוסר ודאות נדרשת ממנהלים יכולת לפרואקטיביות.
פרואקטיביות =  לקיחת יוזמה וגם את האחריות לגרום לדברים שיתרחשו.
למשל: מנהל בארגון שבו הכול מתנהל באופן איטי, דוחים דברים, לא מקבלים החלטות, לא לומדים מטעויות, יכול להאשים את הארגון להיות פאסיבי ולהגיב: "כך הדברים עובדים פה". זהו מנהל מגיב שמסיר מעצמו אחריות לגבי התוצאות העסקיות "זה לא אני זה הם". לעומתו מנהל פרואקטיבי ישפיע, יקבל החלטות, ידרוש עמידה ביעדים ולו"זים.
עקרונות לניהול בגישה פרואקטיבית-בדקו עם עצמכם:
1. התמקדות בחשיבה חיובית – ב"מה אפשר" ולא ב"במה אי אפשר"

התמונה של אביבית שלומוביץ

מיצוב ושיווק עצמי

ג', 29/03/2016 - 12:35 -- אביבית שלומוביץ

הייתם רוצים לגרום לעסק שלכם להמריא?
כיצד למצב את עצמכם בקרב הלקוחות ובעלי העניין כמובילים וייחודיים?
ניהול עסק, עמידה מול עובדים, לקוחות וספקים אינה משימה פשוטה. עבודה זו מצריכה בין היתר,
עבודת שיווק ומיצוב עצמי מתמדת. הנה כמה עקרונות שיסייעו לכם בתחום זה:
1. חיצוניות-  הקפדה על לבוש הולם ומכובד, ניקיון ואסטתיות אופן הדיבור והמותגים שאתם בוחרים ללבוש - כל אלו ממצבים אתכם ומעצבים את הצורה בה אתם נתפסים בעיני אחרים.

התמונה של אביבית שלומוביץ

צוותים ועבודת צוות

ג', 15/03/2016 - 11:33 -- אביבית שלומוביץ

פורום מצוינות - כלי חזק להצלחה העסקית שלך!
מחויבות קשורה באופן חיובי למאמץ בעבודה ולביצוע. עובדים בעלי מחויבות גבוהה עוסקים יותר בהתנהגות אזרחית ומבצעים את עבודתם מעבר להגדרות הפורמליות של התפקיד
מה זה פורום מצוינות?
ארגונים רבים שרוצים לשפר תהליכים פנימיים במינימום השקעה נעזרים בפלטפורמה זו.  מדובר מפגש קבוע של עובדים מהארגון מתוך מטרה מוגדרת להשגת תוצאות מוגדרות. העובדים יכולים להיות ממחלקות שונות או מאותה מחלקה- תלוי במטרה שרוצים להשיג.

התמונה של אביבית שלומוביץ

כיצד תגרמו ללקוחות שלכם לחזור שוב ושוב ולהישאר נאמנים לכם

ג', 08/03/2016 - 12:59 -- אביבית שלומוביץ

כיצד תגרמו ללקוחות שלכם לחזור שוב ושוב ולהישאר נאמנים לכם?
או: למה הלקוחות שלכם במאה ה21 מצפים מכם?

*הידעתם ש 52% מהלקוחות הפסיקו לרכוש מוצרים מארגון מסוים לאחר שחוו חווית שירות גרועה? נתון זה אמור לגרום להנהלות להתעורר ולמקד את הפעילות לא בהכרח בפעילויות שיווק ומכירה אלא בפעילויות שירות ובכללן –לבנות מערכת יחסים עם לקוחות.
"הלקוחות של היום הם לא הלקוחות של פעם.." אמר לי מנהל ברשת קמעונאית ידועה. נכון.

עמודים

Subscribe to RSS - הבלוג של אביבית שלומוביץ
randomness